D-Smart şikayetim - Hep tüketici mağdur olur.


Her zaman firmalar için çalışanlarının önemli olduğunu düşünmüşümdür. Kaliteli şirketlerin kaliteli insanları seçmek için çaba gösterdiğini, bunun için türlü yollar deneyip yöntemlerin geliştirdiğine şahit oldum.

Çalışanın iyi eğitimli olması firmayı yüceltir. Aksi durumda ise firma zaman içerisinde şarlatan haline dönüşür.

Çalışan eğitimi, işe girdikten sonra onun bir birey olduğunu unutturmamak, bilgi ve yeteneklerini arttırarak özgüven kazandırmak ve gerektiğinde şirket içinde sorumluluk alıp müşterilerin sorununu çözmesi yönünde teşvik edilmesidir.

Bir zamanlar D-Smart abonesiydim. Lanet olsun! Evet lanet olsun abone olduğum güne.

Herşey böyle başladı; Yanlış hatırlamıyorsam evimi henüz taşımıştım Evden çalıştığımdan internet kesintisi yaşamamalıydım. İnternetin olmaması benim için işe gidip çalışmamaktı. Allah'tan internetim sağlam kazığa bağlıydı. Internetimi, konusunda en az problem yaşadığım şirket olan Superonline'dan alıyordum.

D-smart'ı aradım. Evimi taşıdığımdan yardom isteyecektim ki yanlış hatırlamıyorsam, taahhütüm bittiğinden mevcut paketimi internet bağlantısıyla birlikte yükseltmemi önerdiler. Ön yargılı yaklaştım. Ama "interneti zaten yine Superonline sağlayacak. Ortak bir kampanya yapıyoruz" denilince kabul ettim.

Daha çok ödeyecektim ama hem mevcut paketimi yükseltilecek hem de internet bağlantısını yine Superonline'dan alacak ve fatura sayısını teke düşerecektim. Kabul ettim.

Geldiler, Sözleşmeyi imzaladık. Tv'yi bağladılar. Yanlış hatırlamıyorsam "İnternet için başkası gelecek" dediler.1 hafta boyunca her gün müşteri temsilcileriyle görüştüm. Müşteri temsilcileri her seferinde farklı kişi olduğundan her seferinde aynı prosedürü geçip, adresimde internet var mı yok mu diye bakıp şikayetimi kayıt altına aldılar. İşin garibi her seferinde "adresinizde fiber internet altyapısı yok beyefendi" deyip bir türlü o sistemlerindeki kaydı değiştiremediler (internetim yoksa niye bana internet satmak için teklifte bulundunuz? Benden önceki nasıl fiber internet kullanmış?). Birilerinin gelip internetimi bağlaması için yalvar yakar teknik personel bekliyordum.

Artık bir haftanın sonunda (1 hafta işe gitmediğinizi evde kös kös oturduğunuzu hayal edin) vaz geçmek istedim. Her türlü kanaldan mağduriyetimi kendilerine bildirdim. Hatta o CEO'ları vardı bir tane. Kendi mi bakıyor bilmem ama Tweeter'dan ona da yazdım. Olay toplumu yönlendirebilmek bense sadece bir birey olduğumdan, D-smart müşteri hizmetleri standart cevaplar döndüler.

Önemli not: Bir kez imzayı attıktan sonra, herhangi bir olumsuzlukta kendini yırtacak olan sizsiniz. Sözleşme şartlarında sizi koruyan madde yoksa imzalamayın.


İş artık benim için manevi yıpranmaya doğru gidiyordu. Müşteri temsilcileri ile her gün defalarca uzun görüşmeler yapıyordum.

İstediğim, bana hiçbir hizmet verilemediği için hiçbir ceza ödemeden abeliğimin son bulmasıydı. Sonunda biri kayıt altına alınmayan özel bir numaradan aradı. "tamam tarafınıza hiçbir ücret yansıtılmadan aboneliğinizi bitireceğiz. Cihazları bizim istediğimiz zaman istediğimiz adrese teslim ediniz" dedi.

Birde CİHAZLAR çıktı karşıma. Çünkü eski D-Smart cihazını servis almadan yeni cihazı taktı. Öyleymiş. Onların askeri olarak onlar ne zaman nereye derse oraya götürmeliymişim. Sonuçta Pendikten kalkıp Ataşehir'de bi yere bıraktım.

"Çok şükür kurtuldum" dedim. Ama bir saniye, KREDİ KARTI bilgilerim bu adamlarda ve bu kadar beceriksiz bir firmaya güvenemezdim. Hemen aradım Müşteri Hizmetlerini ve kredi kartı bilgilerimin sistemlerinden silinmesini istedim. Hiç olmaz ya, sonunda dürüst bir kişi çıktı karşıma ve "malesef biz buradan silemiyoruz. Sistemden silinme şansı yok" dedi. Neyseki kartımın son kullanma tarihi yakındı ve bunların veritabanındaki bilgilerimin gelecek 1 yılda çalınmaması için dua etmekten başka çarem kalmamıştı.

Üzerinden 1 yıl geçmişti. Artık adını duymak istemediğim bu şirketi unutmuştum ki D-Smart'ın çalıştığı avukatlık bürosundan aradılar.


Faturamı ödemediğim için icra takibi başlatılacağı bilgisini verdiler. Dedim ki hangi fatura? D-Smarttaki adresim günceldi. Bana fatura falan gelmedi. Eziyet süreç yine başladı.

Müşteri hizmetlerini aradım "göndermişiz" dedi. Hangi yolla nereye dedim. "posta yoluyla adresinize" dedi.

Bir süre sonra yine Müşteri hizmetlerini aradım. "bana fatura gelmedi" dedim. Bu sefer görüştüğüm kişi bana "e-posta olarak gönderilmiş" dedi.

Bir yalanın ortasında olduğum apaçık belliydi.

Türkiyedeki müşteri temsilcileri ve satışçılar çok sık bu yola başvurmaya başladılar. Aman dikkat.

Sonra bu durum hakkında yine her kanaldan D-smart'ı bilgilendirdim. Ama işin peşinde koşmadım.

Aradım avukatlık bürosunu, D-smart'a 100 TL haracımı ödedim. Kurtuldum. Yani öyle sanıyorum. İnşallah...

İşin özeti: D-Smart 1 kilobyte, 1 bit dahi veremediği internetin, tarafıma göndermediği faturasını faiziyle tahsil etti.

Yine ayıplı hizmet (kusurlu karşı taraf) yine bedel ödeyen tüketici.




Comments

Popular posts from this blog

Bim - Bambu marka çoraplar bambu iplikten mi üretilmiş

Superonline fazla kesilen fatura itirazı için örnek yazı

Firmaları hayatınızdan çıkarın! İletişim Sözleşmesi