Türk Telekom - Ucuz etin yahnisi...


ADSL kullandığım ve Türk Telekom'un yeni özelliştiği dönemlerdeki telefon tacizlerinden ve personelin tembelliğinden bıkmıştım. Geçen 7 yıl boyunca hiçbir hizmetinden faydalanmadığım için mutluyum. Bu 7 yılda ne kadar doğru bir iş yaptığım farkına bu 7 yıllık süreci tamamladığımda gördüm!

Önemli not: TürkTelekom ile GSM için bir sözleşme imzalarsanız yalnızsınız. Bunu asla unutmayın. Müşteri hizmetleri hiç bir problemi çözme yetkinliğine sahip değil. Ayrıca web sayfasındaki şikayet sayfası da çalışmıyor. Genel müdürlüğe ulaşabileceğiniz bir Telefon numarası da mevcut değil. Tüketici Hakları derneğiyle sürece başlamak için önce genel müdürlüğe iadeli taahhütlü bir yazıyla durumu bildirmeniz gerekir. Bence; müşteri tarafını hiç önemsemeyen sadece reklamlarla kitleleri kendisine çekmeye çalışan bir firma. Birey olarak hiçbir değeriniz yok. Maalesef bunu da iliklerinize kadar hissettiriyorlar. Birde Müşteri Hizmetleri güvenilir değil.

Gelirim çok çok düşük olduğu için GSM hattımı daha uygun fiyat veren bir operatöre taşımayı düşündüm.

Aslına bakarsanız hizmet kalitesi yüksek olsun diye siyasi bağlantısı olmayan bir şirket aradım ama maalesef bulunmuyor.

Çünkü inancıma göre, siyasi bağlantısı olan şirketler kendilerini güvende hissetikleri için müşterilerine karşı daha duyarsız olabilir hatta kanunlara uygun olmayan icraatlerde de bulunabilirler.
(Atasay'a bana kanun dışı mail attıklarını bildirdim ama mailler kesilmedi. Üye olduğumu da hatırlamıyorum vb.) Neyse. Herkes tribüne oynuyor. Ben bir bireyim. Bence bireyler yeni dünyada bir hiçtir. Toplum olarak tersine bir tutum içindeyiz malesef :) fanatiklik almış başını gidiyor. Amerika'da fanatikliğin alkol bağımlılığı gibi bir hastalık olduğu ve bireylerin sağlıklı düşünmelerini engellediği, bu sebeple dönülmesi gereken yollardan dönülmediğini anlatan kitaplar mevcut. Türkiye'de adı Fanatik olan gazete bile var! Fanatik bir milletiz. Maalesef. Bu yüzden de olaylara duyarlı bir toplum da olamıyoruz. Vesselam..

Uygun fiyatlı ve Mobil İmza hizmeti veren bir operatör aradım. Her iki niteliğe de uyduğunu belirten TürkTelekom'a hattımı taşıma hatasına düştüm.

TürkTelekom'un benim açımdan problemli bir şirket olduğunu anlamam ilk ihtiyacım ile ortaya çıkmıştı. Mobil İmza...

Mobil İmza için 3 hafta belirli aralıklarla çaba gösterdim. Türk Patent Enstitüsüne yapmış olduğum 530 TL'yi ibraz etmem için sayılı günler kala umudumu kestim. Gittim Turkcell'den mobil imzalı bir hat aldım. Çıplak hattın maliyeti 65 TL oldu.  3 haftalık uğraşlarım (müşteri hizmetleriyle görüşmeler, sinir harbi vb) ve bayilere ulaşım için harcadığım maddi manevi tüketim, çok daha fazla eder.

Özetle, TürkTelekom mobil imza için gerekli özel üretim SIM kartlarını her bayiede bulamıyorsunuz. Önce bu bayilerin adına ulaşmak için bir kaç MH personeliyle görüşme yaptım. Sonunda bayilere ulaşabildim.

Sonra tek tek bu bayileri aradım. Sancaktepe, Sultanbeyli, Pendik, Kartal ve Maltepedeki bayilerden hiçbirinde uygun SIM kart bulunmuyordu. Pendik (K.C. İletişim) bayisi de her aradığımda
 "1 hafta 10 güne elimizde olur" 
diyordu. 3. haftanın sonunda;
 "Yaptığım ödemeyi ibraz edemezsem param yanacak. Size güvenerek 3 haftadır bekliyorum. Lütfen bilmiyorsam bilmiyorum deyin"
dedim. Yanıt;
"Bilmiyoruz. Bu bilgiye ancak TürkTelekom'dan edinebilirsiniz"
Oldu. Aslında mantıklı geldi. Üretici ve hizmet sağlayıcı TT idi. Neyse MH'ni aradım.
Mobil İmza'ya uyumlu SIM kartlarınızı bayilerinize ne zaman dağıtacağınız belli mi?
diye sordum. Yanıt olarak;
Bu bilgiyi ancak bayilerden edinebilirsiniz.
(İstanbul Pendik'ten Mobil İmza için Esenler veya Beylikdüzü bayisine yönlendiren MH personline karşı sabırlı olmak gerekiyor)

diye bir cevap geldi. Hemen bir soru daha yönelttim;
GSM ve Mobil İmza için hizmet sağlayıcı ve Mobil İmza için SIM kart üreticisi siz misiniz?

cevap komikti;
evet
bende dedim ki;
Senin ürettiğin, deponda barındırdığın, bayilere sevk ettiğin SIM kartın bilgisini nasıl olurda sen değil, bayi bilebilir?
Böyle başlayan bir konuşmaya şöyle devam ettim;
Mobil İmza veremiyorsunuz. Ne yapıcaz? Hattımı iptal edin de Vodafone veya Turkcell'e geçeyim dedim.
Bana;
Dilerseniz Mobil İmzayı edinebileceğiniz bayileri hemen paylaşabilirim
Diye karşılık verdi. Sonrasını özet geçicem. İlk başkasına aktardı başkası da başkasına. 6 ya da 7 kişiyle uzun bir görüşme yaptım. Hatta görüştüğüm kişilerden 2 tanesi resmen yalan söyledi. Bana "mobil imza için Anadolu yakasında elinde uygun SIM kart bulunan bayilerimiz var" dedi ve ara bulursun demeye getirdi. Bir süre bilgi almaya çalışıp "Sancaktepeden Ümraniyeye kadar bayileri aradım hiçbirinde yok" deyince "o zaman yokmuş" dedi. "E bilmiyorsunda niye var diyorsun? Niye yalan konuşuyorsun?" dediğimde "lütfen ben size yalan söylemiyorum. Yalan konusu başka yerlere gider" dedi. Yani beni şirkete bağlı ve mutlu tutmak için bir beyaz (yalan değil! o başka yerlere gidermiş) umut türküsü çığırıyormuş meğer.

Tüketici Hakları derneği de sürecin bir iki ayı bulabileceğini söyleyince gittim para ödeyip yeni Turkcell hattı satın aldım. Onunda bazı gereklilikleri var ama aynı gün Mobil İmzayı kullanmaya başladım!


Ayrıca bu ay beni bir kampanyaya dahil etmişler (benim üye olduğumu söylüyor :) beni tanımayan müşteri hizmetleri personeli). Maili bekliyorum. Bakalım ne çıkacak.

Enteresan olan şu. Elimde iş var iş yapmam lazım. Bu aylık 0,65 TL'nin peşinde koşarken maliyeti çooook daha fazla oluyor. Ama diğer yandan benim gibi kaç bin kişiden bu şekilde (sistematik bir hatayla veya müşterilerin hiç beklemedikleri anda karşılarına çıkardıkları onay diyalog pencereleri, sesli onay sistemi vb. ile) her ay 0,65 TL alınıyor!!!

Devlet bir yasa çıkarsa ve müşteri Web sayfasında görüp özellikle istekte bulunmadığı sürece yapılan tüm "yeni" anlaşmalar geçersiz olsa. Piyasadaki üç kağıtçıların bir çoğunun su yolu kesilir. Eminim bu gerçekleşecek ama kaç yıl sonra, kaç yüz bin kişi ciddi zararlar gördükten sonra. Bakalım...

0,65 TL sonuçlandı. Tekrar MH'ni aradım. Karşıma çıkan bayan hiç beklemediğim şekilde "çalışıp çaba göstererek" nedenini buldu. 4 haneli kısa kodlara (5812 gibi kısa numaralara) mesaj gönderdiğimde bunlar tarife dışında değerlendiriliyormuş. Bu sebeple bir kampanya tanımlanmış. Ancak kampanya adı çok farklı birşey. Belki işi kılıfına uydurmak için yaptıkları bi şeydir. Neyse bu çalışkan Hanım Kızımıza tebrik ve teşekkürde bulundum. Sayesinde ne olup bittiğini öğrenmiş oldum.




Comments

Popular posts from this blog

Bim - Bambu marka çoraplar bambu iplikten mi üretilmiş

Superonline fazla kesilen fatura itirazı için örnek yazı

Firmaları hayatınızdan çıkarın! İletişim Sözleşmesi